کفشدوزک اس ام اس و سرگرمی

» آرام کردن زنان در دوران قاعدگی

فروشگاه

فروشگاه

morghamin-1

gushvare

bank

اعلانات سایت

- وبگاه اس ام اس و سرگرمی کفشدوزک در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده است.

- مطالب درخواستی خود را میتوانید از طریق قسمت نظرات یا از طریق تماس با ما به ما اطلاع دهــید.

 

آرام کردن زنان در دوران قاعدگی ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

X بهداشت زنانX آرام کردن زنان در دوران قاعدگیX با عصبانیت های دوران قاعدگی چه کنیم؟X اضطراب در دوران قاعدگیX با بدخلقی های ماهانه چکار کنیمX با عصبانیت های روزگار عادت ماهانه چه کار کنیم؟

آرام کردن زنان در دوران قاعدگی

آرشیو مطالب بهداشت زنان

 

asabaniat dar doran ghaedegi آرام کردن زنان در دوران قاعدگی

 

معمولا ریشه عصبی بودن ها اضطراب یا افسردگی است

 

 خانمی هستم که خیلی عصبی هستم مخصوصا موقع قاعدگی خیلی از دست خودم کلافه می شوم و از خوردن قرص های آرام بخش هم وحشت دارم. لطفا بفرمایید که چه کارهایی باید انجام دهم تا آرام تر شوم؟

معمولا ریشه عصبی بودن ها اضطراب یا افسردگی است. افرادی که این دو حالت را تجربه می کنند بی حوصلگی زیاد دارند و به دلیل آستانه پایین تحمل خود زود عصبی می شوند. لذا اگر دچار این حالت ها هستید باید مورد درمان قرار بگیرید.

.

.

.


 سعی کنید همواره آگاهی بالایی از خلق خود ایجاد کنید و خلق خود را مورد ارزیابی قرار دهید. وقتی عصبی هستید علت را جویا شوید و میزان تنش دهی علت را با میزان خلق خود بسنجید اگر این انطباق ناموزون است سعی کنید افکاری را که ناخودآگاه در ذهن شما به عصبیت منجر می شود را از بین ببرید و به سمت مسایلی حرکت کنید که حال شما را خوب می کند. مثلا فرض کنید اکنون عصبی هستید خوب فکر کنید و دلیل آن را پیدا کنید و سپس افکاری که این مساله در ذهن شما مرتبا تکرار می شوند را بشناسید و سپس از این افکار جلوگیری کنید و فعالیتی را انجام دهید که حال شما را خوب کند. به عبارتی در حال عصبی باقی نمانید.

_ میزان آهن خون خود را چک کنید. کم خونی می تواند با این علائم همراه باشد.

 

_در طی روز حتما زمانی را به ورزش و به خصوص پیاده روی اختصاص دهید تا با ترشح آندروفین علائم پیش از قاعدگی را از بین ببرد.

 

_ پیش از قاعدگی با مشورت پزشک از ویتامین B6 و E استفاده کنید تا میزان زیادی از تنش های درونی شما کاسته شود. منابع غذایی حاوی ویتامین B6 مانند جگر، سیب زمینی، موز، عدس و اسفناج و منبع غنی ویتامین E جوانه گندم است.

 

_ مصرف سدیم را کاهش دهید. زیرا سدیم باعث حفظ آب در بدن شده که خود منجر به نفخ شکم می شود. بسیاری از غذاهای آماده دارای مقدار زیادی سدیم هستند. به عنوان مثال کنسروها، کالباس، سوسیس، زیتون شور، خیار شور و پنیر شور منابع سرشار از سدیم است.

 

_ اجتناب از مصرف قهوه و کافئین و استفاده از مکمل های کلسیم می تواند موثر باشد.

 

_ استراحت کافی داشته باشید.

 

_ با اطرافیان در مورد وضعیتتون گفتگو کنید.

 

_ غذاهایی مانند گوجه فرنگی، خرما، موز، آناناس و آواکادو به دلیل داشتن ماده ای که در معده به سطح گیرنده های موجود متصل شده و باعث تشدید فعالیت و واکنش سرتونین در مغز می گردند توصیه می شود.

 

 

 

آدرس کوتاه شده مطلب
http://kafshdoozaki.ir/?p=22812

مطالب مشابه

بیوگرافی نویسنده

mohammad

مشاهده تمامی 732 پست

تبلیغات

ارسال دیدگاه

:x :| :-* :P :(( :( :)) @};- :D more »

کد امنیتی را وارد کنید * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.