کفشدوزک اس ام اس و سرگرمی

» هشت نکته مهم ورزش کردن در فصل تابستان بدانید

فروشگاه

فروشگاه

morghamin-1

gushvare

bank

اعلانات سایت

- وبگاه اس ام اس و سرگرمی کفشدوزک در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده است.

- مطالب درخواستی خود را میتوانید از طریق قسمت نظرات یا از طریق تماس با ما به ما اطلاع دهــید.

 

هشت نکته مهم ورزش کردن در فصل تابستان بدانید ۲۲ تیر ۱۳۹۶

هشت نکته مهم ورزش کردن در فصل تابستان بدانید

آرشیو مطالب سلامت

 

varzesh dar tabestan هشت نکته مهم ورزش کردن در فصل تابستان بدانید

 

۸ نکته مربوط به ورزش در گرمای تابستان 

ورزش کردن در تابستان باید طبق اصول خاص مربوط به گرما باشد، مثلا باید اکثر از بقیه مواقع آب نوشید و نکات دیگر که در ادامه آمده  هست. ورزش کردن در فصل تابستان و در هوای گرم نیازمند مراقبت‌های خاصی هست. معمولا ورزشکاران در این فصل اشتباه‌هایی را مرتکب میشوند که ممکن هست باعث آسیب رسیدن به بدن آن‌ها شود.

 

 

۱۰ اشتباهی که نباید در ورزش در فصل تابستان انجام داد عبارتند از:

۱. کم آب نوشیدن:
در فصل تابستان بدن از آب برای تنظیم‌ها بهره گیری میکند. هنگامی که آب بدن کم شود کارایی نیز کم‌تر میشود و بدن احساس خستگی می کند، همۀ وقت} در ورزشهای طولانی مدت یک بطری آب همراه داشته باشید. دو لیوان آب قبلی از شروع ورزش بخورید. بهتر هست کم‌تر از نوشیدنی‌هایی که کافیین چندان دارند بهره گیری کنید.

 

 

۲. بهره گیری نکردن از کرم ضد آفتاب:
حتی اگر هوا ابری بود از ضد آفتاب بهره گیری کنید. بهتر هست SPF ضد آفتاب ۳۰ یا بالاتر باشد. هر ۴۵ تا ۶۰ ‌دقیقه ضد آفتاب را تمدید کنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باعث ایجاد سرطان پوست می شود.

۳. زمان را چک نکردن:
به یاد داشته باشید که دما در فصل تابستان بسیار بالاست و باید زمانی که می‌خواهید ورزش کنید را چک کنید. بین ساعت ۱۰ صبح تا سه بعد از ظهر در فضای بازی ورزش نکنید. صبر کنید تا هوا خنک‌تر شود.

 

 

۴. رفتن به کوهستان بدون آمادگی جسمانی:
در هوای گرم تابستان کوهنوردی و ورزش در اتفارعات نیازمند آمادگی جسمانی بیش‌تری هست، زیرا اکسیژن در ارتفاع کم‌تر هست. اگر بدن شما آمادگی لازم را دارد اینکار را انجام دهید.

 

 

۵. نداشتن لباس ورزش مناسب:
لباس‌های پلی‌استر مناسب ورزش در هوای تابستان و فضای باز نیستند. از لباس‌های سبک‌تر بهره گیری کنید. رنگ‌های روشن بپوشید. لباس‌هایی که پنبه‌ای میباشند مناسب‌ترند.

 

 

۶. مصرف نکردن الکترولیت‌ها:
زمانی که در گرما ورزش می کنید مشاهده نمایید عرق می کنید. سعی کنید مواد خوراکی که حاوی الکترولیت میباشند بیش‌تر مصرف کنید. خوردن شیر کاکائو، موز و بادام می تواند مناسب باشد.

 

 

۸. ورزش بیش از حد:
خستگی را نادیده نگیرید. ورزش بیش از حد در تابستان ممکن هست خطرناک باشد و باعث بیهوشی و حالت تهوع شود.

 

 

آدرس کوتاه شده مطلب
http://kafshdoozaki.ir/?p=27381

مطالب مشابه

بیوگرافی نویسنده

mohammad

محمد درویشی از (ایران_استان لرستان_دورود_چغابدار)

مشاهده تمامی 1049 پست

تبلیغات

ارسال دیدگاه

:x :| :-* :P :(( :( :)) @};- :D more »

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.