کفشدوزک اس ام اس و سرگرمی

» 14 غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداری

فروشگاه

فروشگاه

morghamin-1

gushvare

bank

اعلانات سایت

- وبگاه اس ام اس و سرگرمی کفشدوزک در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده است.

- مطالب درخواستی خود را میتوانید از طریق قسمت نظرات یا از طریق تماس با ما به ما اطلاع دهــید.

 

۱۴ غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداری ۱۷ تیر ۱۳۹۵

X بارداری و زایمانX بارداریX ۱۴ غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداریX ۱۴ غذای مقوی برای سلامت مادرX ۱۴ غذای مقویX مصرف سبزیجاتX قبل از بارداریX دوران بارداریX زمان بارداریX سلامت مادر در بارداریX مادر

۱۴ غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداری

آرشیو مطالب بارداری و زایمان

 

14 nutritious food for health in pregnancy 14 غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداری

 

شما در دوران بارداری‌تان به انرژی بیشتری‌ احتیاج دارید، بنابراین لازم است غذاهای مغذی مصرف کنید. ما در این‌جا غذاهای سالمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که شما و کودک در حال رشد‌تان به آن احتیاج دارید.
 

۱_ کلم بروکلی

مواد مغذی‌ای چون کلسیم و فولات برای بارداری سالم ضروری است، به همین علت مصرف سبزیجاتی مانند کلم بروکلی که سرشار از این دو ماده و البته فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های ضد بیماری هستند، لازم به نظر می‌رسد. از آن‌جا که این سبزی سبز شامل مقدار زیادی ویتامین سی است، به بدن شما کمک می‌کند تا آهن غذاهایی چون پاستای گندم یا برنج قهوه‌ای را جذب کند.

.

.

.

14 nutritious food for health in pregnancy.1 14 غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداری

مصرف سبزیجاتی مانند کلم بروکلی در دوران بارداری مفید هستند

 
۲_  غلات برای صبحانه

شما باید بدانید که مصرف فولات برای قبل از بارداری و هفته‌های اول این دوران ضروری است، اما مقدار مصرف ویتامین ب شما در طول ۹ ماه باید زیاد باشد. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند هر روز ۴۰۰ میکروگرم از مکمل‌های ویتامین یا غذاهای غنی شده و ۲۰۰ میکروگرم از غذاهایی که فولات زیادی دارند مثل مارچوبه و نخود سیاه مصرف کنید. 

 

14 nutritious food for health in pregnancy.2 14 غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداری

مصرف فولات برای قبل از بارداری و هفته‌های اول این دوران ضروری است

 
۳_ عدس و باقلا خشک

در دوران بارداری، هر زنی روزانه به ۱۰ گرم پروتئین اضافی احتیاج دارد. (در کل ۶۰ گرم) باقلا و عدس با داشتن حدود ۱۵ گرم در هر فنجان منابع خوبی هستند. آن‌ها همچینن سرشار از فیبر‌ند که یبوست را نیز از بین می‌برند. خوردن یک فنجان عدس پخته، نصف فولات مورد احتیاج روزانه شما را فراهم می‌کند. می‌توانید آن‌ها را به سالاد و برنج خود اضافه کنید.  

 

14 nutritious food for health in pregnancy.3 14 غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداری

 در دوران بارداری، هر زنی روزانه به ۱۰ گرم پروتئین اضافی احتیاج دارد

۴_ شیر بدون چرب

زمان بارداری، بدن شما دو برابر کلسیم بیشتری جذب می‌کند و از آن‌جا که بیشتر ما کلسیم کمی مصرف می‌کنیم، نوشیدن شیر بدون چربی انتخاب مناسبی خواهد بود. هر یک لیوان پر از شیر حدود ۳۰% از  ۱۰۰۰ میلی‌گرم توصیه شده را فراهم می‌کند.

 

14 nutritious food for health in pregnancy.4 14 غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداری

زمان بارداری، بدن شما دو برابر کلسیم بیشتری جذب می‌کند

 
۵_ موز

موز سرشار از پتاسیم است و به سرعت خستگی ناشی از بارداری را از بین می‌برد. برای حالت تهوع شما نیز مناسب است. آن را خرد کنید و روی حبوبات بریزید یا با ماست، توت، یخ و کمی آب پرتقال مخلوط کنید و به عنوان اسموتی برای صبحانه بخورید.

 

14 nutritious food for health in pregnancy.5 14 غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداری

موز سرشار از پتاسیم است و به سرعت خستگی ناشی از بارداری را از بین می‌برد

 
۶_ گوشت بدون چرب

در طول بارداری میزان مصرف روزانه آهن شما دو برابر می‌شود. بنابراین ضروری است تا غذاهایی را که سرشار از آهن است، مصرف کنید. «اگر آهن بدن‌تان کم باشد، احساس خستگی بیشتری خواهید کرد.» آهن موجود در گوشت به آسانی در بدن شما جذب می‌شود.

 

14 nutritious food for health in pregnancy.6 14 غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداری

در طول بارداری میزان مصرف روزانه آهن شما دو برابر می‌شود

۷_ پنیر

پنیر نرم ممنوع است اما انواع مختلف آن مثل چدار و موزارت می‌تواند کلسیم مورد احتیاج شما را فراهم کنند. هر قالب ۳۰ گرمی از این نوع پنیر شامل ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم از کلسیم است. هم‌چنین پنیر سرشار از پروتئین است.

 

14 nutritious food for health in pregnancy.7 14 غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداری

پنیر می‌تواند کلسیم مورد احتیاج شما را در دوران بارداری فراهم کنند

 

۸_ تخم‌مرغ

بسیاری از زنان در زمان بارداری از گوشت بیزار می‌شوند. تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین است زیرا تمام آمینواسیدهای ضروری را که بدن شما به آن احتیاج دارد، فراهم می‌کند. هیچ چیزی بهتر از یک شام سریع شامل املت با سبزی و کمی پنیر نیست. اگر بوی پخت غذا به شما احساس بدی می‌دهد، تعدادی تخم‌مرغ آب‌پز در یخچال نگه‌دارید تا در این مواقع از آن‌ها استفاده کنید. آن‌ها را می‌توانید برای صبحانه یا میان وعده یا حتی در سالاد مصرف کنید.

 

14 nutritious food for health in pregnancy.8 14 غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداری

تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین است پس مصرف آن را در بارداری فراموش نکنید

 

۹ _جو دو سر

خوب است که روز خود را با جو دو سر شروع کنید تا انرژی لازم را برای کل روز داشته‌ باشید. چرا؟ کربوهیدرات‌های پیچیده مثل جو دو سر می‌تواند شما را برای مدت بیشتری پر انرژی نگه‌دارد و سبوس موجود در آن سطح کلسترول شما را کاهش می‌دهد. به جای خرید جو دو سر با شکر زیاد، خودتان آن را با یک یا دو قاشق شیره افرا یا ژله بپزید.

 

14 nutritious food for health in pregnancy.10 14 غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداری

در دوران بارداری روز خود را با مصرف جو دو سر شروع کنید

 

۱۰_ برگ‌های سبز

اسفناج مقدار زیادی فولات و آهن دارد و کلم‌پیچ و شلغم نیز هر دو منبع خوبی از کلسیم هستند. ارزش مواد مغذی سالاد را با کاهوهای سبز تیره افزایش دهید. (رنگ‌های تیره نشانه مقدار ویتامین بیشتر آن‌هاست.) شما همچنین می‌توانید این برگ‌های سبز را به ساندویچ یا سوپ و پاستای خود اضافه کنید.   

 

14 nutritious food for health in pregnancy.11 14 غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداری

اسفناج مقدار زیادی فولات و آهن دارد و برای بارداری مفید است

 

۱۱_نان گندم

شما با مصرف نان گندم می‌توانید ۲۰ تا ۳۵ گرم از فیبر روزانه خود را به دست آورید. (به برچسب‌ها نگاه کنید و ببینید که حداقل ۲ گرم فیبر در هر تکه وجود دارد.) نان‌ گندم آهن و زینک شما را نیز فراهم می‌کند.

 

14 nutritious food for health in pregnancy.12 14 غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداری

 با مصرف نان گندم می‌توانید ۲۰ تا ۳۵ گرم از فیبر روزانه خود را به دست آورید

 

۱۲_ پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین سی، فولات و فیبر است و از آن‌جا که نزدیک به ۹۰% آن‌ را آب تشکیل می‌دهد، به شما کمک می‌کند تا مقدار میوه روزانه خود را فراهم کنید. (میزان کم آب باعث می‌شود احساس خستگی کنید.)

 

14 nutritious food for health in pregnancy.13 14 غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداری

پرتقال سرشار از ویتامین سی، فولات و فیبر است و برای بارداری مفید است

 

۱۳_ آجیل و کره‌‌های مغزدار

چربی برای رشد مغز کودک‌تان حیاتی است و همچنین شما را مدت بیشتری سیر نگه‌‌ می‌دارد. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که تعدادی از چربی‌های اشباع شده (مثل آن‌هایی که در گوشت و کره یافت می‌شود) را با چربی‌های اشباع‌نشده جایگزین کنید؛ چربی‌هایی که برای قلب سالم است و در آجیل یافت می‌شوند. اما به دلیل این‌که میزان چربی و کالری آن‌ها زیاد است، یک انس از آجیل و ۲ قاشق غذاخوری از کره مغزدار مصرف کنید. یک اخطار وجود دارد. کارشناسان توصیه می‌کنند که اگر شما به چیزی آلرژی دارید، در دوران بارداری‌ خود از مواد غذایی آلرژی‌زا مثل بادام اجتناب کنید. منابعی نشان می‌دهد کودکان در رحم می‌توانند به غذاهایی خاصی حساس باشند که خطر آلرژی‌های غذایی را در دوران کودکی افزایش می‌دهد.

 

14 nutritious food for health in pregnancy.14 14 غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداری

  برای رشد مغز کودک‌تان، در بارداری از آجیل استفاده کنید

۱۴_میوه‌های خشک شده

این میان وعده‌ای خوشمزه و قابل حمل است به خصوص زمانی که به دنبال چیز شیرینی می‌گردید. میوه‌های خشک‌شده‌ای چون زردآلو، گیلاس و زغال اخته انتخاب کنید. این میوه‌ها می‌توانند از عفونت‌های دستگاه ادراری نیز جلوگیری کنند. اما از موزهای خشک‌شده دوری کنید زیرا آن‌ها مملو از روغن و چربی هستند.

 

14 nutritious food for health in pregnancy.15 14 غذای مقوی برای سلامت مادر در بارداری

 

 

آدرس کوتاه شده مطلب
http://kafshdoozaki.ir/?p=21583

مطالب مشابه

بیوگرافی نویسنده

mohammad

مشاهده تمامی 785 پست

تبلیغات

ارسال دیدگاه

:x :| :-* :P :(( :( :)) @};- :D more »

کد امنیتی را وارد کنید * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.