کفشدوزک اس ام اس و سرگرمی

» دليل ورم کردن دست بعد از ورزش

فروشگاه

فروشگاه

morghamin-1

gushvare

bank

اعلانات سایت

- وبگاه اس ام اس و سرگرمی کفشدوزک در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده است.

- مطالب درخواستی خود را میتوانید از طریق قسمت نظرات یا از طریق تماس با ما به ما اطلاع دهــید.

 

دلیل ورم کردن دست بعد از ورزش ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

, Due to the swelling after exercise, دلیل ورم کردن دست بعد از ورزش, ورم کردن دست بعد از ورزش, ورم کردن دست, ورم کردن, ورزش, سلامت

دلیل ورم کردن دست بعد از ورزش

 Due to the swelling after exercise

آرشیو مطالب سلامت

 

Due to the swelling after exercise دليل ورم کردن دست بعد از ورزش

 

چرا دستم بعد از ورزش ورم می کند؟

ورم دست ها بعد از ورزش جای نگرانی ندارد، مخصوصا اگر روی تردمیل ورزش کرده باشید. تورم دست ها یک واکنش عادی نسبت به ورزش است و اگر دست های تان در طرفین بدن تان آویزان باشند، احتمال تورم آنها هنگام ورزش بیشتر هم می شود.

 

زمانی که ورزش می کنیم، رگ های خونی در واکنش به تحرک بدنی، گشاد می شوند تا اکسیژن بیشتری به عضلات برسانند و عضلات هم خون را به سمت قلب دوباره برمی گردانند. در تحرک های شدیدتر مثلا در دویدن های طولانی مدت، این اتفاق بیشتر رخ می دهد.

 

اما دست ها، عضلات کوچک تری دارند و ظرفیت کمتری برای گردش خون اضافی دارند، مخصوصا وقتی که باید با جاذبه زمین هم مقابله کنند. در نتیجه، خون، رگ های انگشتان دست های شما را پُر می کند و وقتی شما دویدن را تمام می کنید، می بینید که نمی توانید انگشتر را از انگشت تان خارج کنید. در بیشتر موارد، این تورم و پُف کردگی در عرض یک ساعت و با خنک شدن بدن، ناپدید می شود.

 

بالا بردن دست ها و باز و بسته کردن آن هنگام دوی آهسته می تواند به جریان خون در این قسمت ها کمک کند و جلوی ورم دست ها را بگیرد. شاید کارتان کمی خنده دار به نظر برسد، اما دست های تان ورم نخواهند کرد.

.

.

.

 روشهایی برای جلوگیری از ورم دست ها در ورزش:

_ ساعت مچی و دستبند و انگشترتان را پیش از ورزش از دست تان درآورید.

_ مشت های تان را گره نکنید، بگذارید راحت باشند و کمی بازشان نگه دارید. هر چند دقیقه یکبار، تمام انگشت هایتان را چند ثانیه بکشید و بعد مشت کنید.

 

Due to the swelling after exercise. دليل ورم کردن دست بعد از ورزش

 

_ یک چیز کوچک همراه تان داشته باشید و هر از گاهی هنگام راه رفتن یا دویدن در مشت تان فشارش دهید، مثل یک پد اسفنجی کوچک، توپ لاستیکی، نقشه یا چراغ قوه.
 

_ هنگام پیاده روی از یک چوبدستی یا عصا استفاده کنید و متناوبا، این دست و آن دست کنید.

 

_ چند ثانیه دست های تان را روی سرتان به حالت استراحت نگه دارید تا در جایی بالاتر از قلب تان قرار بگیرند.
 

_ هر چند دقیقه یک بار بازوهای تان را دورتان حلقه کنید.
 

_ مصرف نمک و آب تان را متعادل کنید. وقتی عرق می کنید، هم آب و هم نمک بدن تان را از دست می دهید. بعد از یک ساعت دویدن و عرق ریختن، یک نوشیدنی مناسب ورزشی بنوشید. اگر امکانش وجود دارد، قبل، حین و بعد از دویدن یا پیاده روی، خودتان را وزن کنید تا متوجه شوید زیاد آب نوشیده اید یا کم. وزن تان باید در این سه شرایط یکسان باشد.

 

نکاتی جهت جلوگیری از آسیب ورزشی در کودکان

 

بهترین روش برای ضدعفونی کردن میوه ها و سبزیجات

 

فواید پیاده روی

 

آدرس کوتاه شده مطلب
http://kafshdoozaki.ir/?p=15584

مطالب مشابه

بیوگرافی نویسنده

mohammad

مشاهده تمامی 898 پست

تبلیغات

ارسال دیدگاه

:x :| :-* :P :(( :( :)) @};- :D more »

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.